Oh là là, que j’avais hâte de vous présenter ce detail ! Tellement d’idées m’ont passé par la tête lors de ce travail. Je frissonnais presque, c’est tout un accomplissement pour un polisseur que d’avoir detailed une Bugatti Veyron! Ceci étant dit, j’aimerai aussi remercier la personne qui a cru en moi et a référé mon nom au propriétaire et j’apprécie la confiance qu’on m’est accordé lors du processus.
As a detailer, in your career, theres car you wish to detail so you could check it out of your ‘’accomplished detailer’’ list. Well, I’m very pleased to check the BUGATTI VEYRON. This wouldn’t ever be possible without the trust of the one who refered me to the owner and to Kustom Rides who gave me 100% trust in my work ( No one was over my shoulder all the time to see what I was doing)
Cette Veyron est différence de toutes les autres, c’est la seule qui est modifié et dépasse les 1500 chevaux. Imaginez, elle fait le 0-100 en moins de 2 secondes! C’est juste débile. Le chef derrière ce projet est le propriétaire de Kustom Rides. N’étant pas callé en mécanique, je n’ai pas osé poser des questions très techniques sur l’ingénierie de ce kit 1500hp veyron, mais reste qu’il a eu nombreuse discussion avec les ingénieurs de Bugatti et ceux-ci leurs ont donnés la permission de la modifié et de fournir toutes les pièces nécessaires lors du projet. Bref, il aurait très bien pu se casser la gueule avec un tel projet et imaginez les réactions que cela aurait causé sur Internet, mais tout fut réussis. BRAVO! Je suis heureux de voir que ceci à été fait ici, à Montréal.
This Veyron is unique in the fact that it’s the only Veyron that got modified and the fact that the chef of this whole project had the chance to sit and talk with the crew at Bugatti, then they give me the authorisation to order any Bugatti parts and service any Veyron he wish too! Imagine how much of an accomplishment this can be. This car make approx. 1500-1600hp and does the 0-100kmh under 2 seconds, I was told 1,8. I thought 3-3.5sec was hella fast…. !! That’s twice quicker LOL! Insane.
Coté esthétique, la Veyron a été repeinturé en deux couleurs, soit noir lustré et black chrome. Je ne sais pas pour vous, mais c’est la première fois que j’entends qu’on utilise du black chrome autre que sur les roues, Tout ça à été fait à l’atelier de peinture Kustom Rides, j’en étais impressionné ; maudit beau fini unique. Les roues ont reçu le même traitement. L’auto avait été sablée précédemment selon 4 grades de grains différents (si je me rappelle bien), j’avais la tâche de finir la voiture, bref, de faire un DETAILING haha ! La peinture étant encore fraiche, un simple polissage de finition sur une random orbital fut nécessaire. Pour les endroits où il y avait quelques pigtail du au sablage, j’ai utilisé un processus rotary et random orbital; un 3-step. Nous reviendrons plus tard sur ce qu’est un pigtail.
So let’s talk detailing now, this car received a custom paint 2 tones ; jet black and black chrome. I don’t know for you, but I never heard black chrome on a car, only on wheels but not on the body. It look outstanding! However, it was an extra difficulty to the polishing step.. The whole car got wet-sanded with 4 differents grits and here I came into action, I was asked to finish this paint to a jewel and detail it which I did with such a joy. All in all, the paint being quite fresh was on the soft side so the random orbital was enough to tackle the blemish and pigtails were taking care with my rotary and a 3-step process.
Few hours later, the car left on the plane to Monaco, tons of spotted pictures are traveling around the www, glad the car made it in one-piece
Enfin, un léger detail a été fait à l’intérieur, juste pour dire, dans le fond. Un autre detail intérieur plus exhaustif serait de mise.
Le lendemain l’auto quittait pour Monaco, le propriétaire avait envie de retrouvé sa voiture après un long processus de construction. Quelques photos se sont déjà promener sur Internet.
Initial condition of the car :
Hologram left du to the compounding step and pigtails:
As I said, I would get back to you on what is a pigtails, I instead decided to quote a great detailer know worldwide ; Mike Phillips who wrote this:
Pigtails
These types of scratches look like a curly pig tail and are left in the paint by a DA Sander. Typically what happens is an abrasive particle gets trapped between the paint and the face of your sanding paper and because the backing plate that holds the sandpaper is moving in an oscillating fashion, it grinds the abrasive particle into the paint in a curly pattern that looks somewhat like the tail on a pig, thus the name.
I used a combo of 500w spotlight, LED brinkman torch and my sungun to inspect the paint:
You can see I’m wearing a Microfiber apron, this is a must when your working on a car and don’t want to marr the paint while working on the top panel of a car:
Haze, hologram, swirls were all part of the car:
A little bit worse on the rear bumper:
This is right next to the mirror, tight spot, I will need a 3 inch backing plate to work this area:
As a detailer, in your career, theres car you wish to detail so you could check it out of your ‘’accomplished detailer’’ list. Well, I’m very pleased to check the BUGATTI VEYRON. This wouldn’t ever be possible without the trust of the one who refered me to the owner and to Kustom Rides who gave me 100% trust in my work ( No one was over my shoulder all the time to see what I was doing)
Cette Veyron est différence de toutes les autres, c’est la seule qui est modifié et dépasse les 1500 chevaux. Imaginez, elle fait le 0-100 en moins de 2 secondes! C’est juste débile. Le chef derrière ce projet est le propriétaire de Kustom Rides. N’étant pas callé en mécanique, je n’ai pas osé poser des questions très techniques sur l’ingénierie de ce kit 1500hp veyron, mais reste qu’il a eu nombreuse discussion avec les ingénieurs de Bugatti et ceux-ci leurs ont donnés la permission de la modifié et de fournir toutes les pièces nécessaires lors du projet. Bref, il aurait très bien pu se casser la gueule avec un tel projet et imaginez les réactions que cela aurait causé sur Internet, mais tout fut réussis. BRAVO! Je suis heureux de voir que ceci à été fait ici, à Montréal.
This Veyron is unique in the fact that it’s the only Veyron that got modified and the fact that the chef of this whole project had the chance to sit and talk with the crew at Bugatti, then they give me the authorisation to order any Bugatti parts and service any Veyron he wish too! Imagine how much of an accomplishment this can be. This car make approx. 1500-1600hp and does the 0-100kmh under 2 seconds, I was told 1,8. I thought 3-3.5sec was hella fast…. !! That’s twice quicker LOL! Insane.
Coté esthétique, la Veyron a été repeinturé en deux couleurs, soit noir lustré et black chrome. Je ne sais pas pour vous, mais c’est la première fois que j’entends qu’on utilise du black chrome autre que sur les roues, Tout ça à été fait à l’atelier de peinture Kustom Rides, j’en étais impressionné ; maudit beau fini unique. Les roues ont reçu le même traitement. L’auto avait été sablée précédemment selon 4 grades de grains différents (si je me rappelle bien), j’avais la tâche de finir la voiture, bref, de faire un DETAILING haha ! La peinture étant encore fraiche, un simple polissage de finition sur une random orbital fut nécessaire. Pour les endroits où il y avait quelques pigtail du au sablage, j’ai utilisé un processus rotary et random orbital; un 3-step. Nous reviendrons plus tard sur ce qu’est un pigtail.
So let’s talk detailing now, this car received a custom paint 2 tones ; jet black and black chrome. I don’t know for you, but I never heard black chrome on a car, only on wheels but not on the body. It look outstanding! However, it was an extra difficulty to the polishing step.. The whole car got wet-sanded with 4 differents grits and here I came into action, I was asked to finish this paint to a jewel and detail it which I did with such a joy. All in all, the paint being quite fresh was on the soft side so the random orbital was enough to tackle the blemish and pigtails were taking care with my rotary and a 3-step process.
Few hours later, the car left on the plane to Monaco, tons of spotted pictures are traveling around the www, glad the car made it in one-piece
Enfin, un léger detail a été fait à l’intérieur, juste pour dire, dans le fond. Un autre detail intérieur plus exhaustif serait de mise.
Le lendemain l’auto quittait pour Monaco, le propriétaire avait envie de retrouvé sa voiture après un long processus de construction. Quelques photos se sont déjà promener sur Internet.
Initial condition of the car :
Hologram left du to the compounding step and pigtails:
As I said, I would get back to you on what is a pigtails, I instead decided to quote a great detailer know worldwide ; Mike Phillips who wrote this:
Pigtails
These types of scratches look like a curly pig tail and are left in the paint by a DA Sander. Typically what happens is an abrasive particle gets trapped between the paint and the face of your sanding paper and because the backing plate that holds the sandpaper is moving in an oscillating fashion, it grinds the abrasive particle into the paint in a curly pattern that looks somewhat like the tail on a pig, thus the name.
I used a combo of 500w spotlight, LED brinkman torch and my sungun to inspect the paint:
You can see I’m wearing a Microfiber apron, this is a must when your working on a car and don’t want to marr the paint while working on the top panel of a car:
Haze, hologram, swirls were all part of the car:
A little bit worse on the rear bumper:
This is right next to the mirror, tight spot, I will need a 3 inch backing plate to work this area:
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